1.Başlangıçta:
Anlatıma başlamadan önce eğer oynamadıysanız oyundaki tutorial kısmını oynamanızı tavsiye ederim. Burada oyunla ilgili temel bilgileri öğreneceksiniz (menüler ve oyunun kontrolü gibi). Tutorial’ı bitirdikten sonra oyunu kaydedin ve mahallenize geri dönün.
Oyunda bir adet mahalle var ve siz bu mahallenin tümünü kontrol ediyorsunuz. Doğal olarak aynı anda sadece bir evi kontrol edebiliyorsunuz. Kontrol etmediğiniz evlerse bıraktığınız gibi duruyorlar. Kontrol ettiğiniz evi bırakıp bir süre başka bir evi kontrol edip geri döndüğünüzde hiç zaman geçmediğini ve bıraktığınız gibi durduğunu görebilirsiniz. Bu bölümle ilgili bir konu da sadece mahallenizde bulunan simlerle (The Sims’teki her bireye ‘sim’ deniliyor) tanışıp arkadaş olabilirsiniz. Evlerde yaşayanların dışında tanışabileceğiniz kimse yok (Arkadaşlık ve sosyal hayata ileride değinilecek).
Mahalle ekranından sonra sıra ailenizi oluşturmaya geliyor. Ama ailenizi oluşturmadan önce simleriniz hakkında biraz bilgi vermekte fayda var.
Bir simin hayatını belirleyen 8 ihtiyacı var. Bunların herbiriyle ilgilenmekle siz sorumlusunuz. Bu ihtiyaçlar: Açlık, Rahatlık, Temizlik, Tuvalet, Enerji, Eğlence, Sosyal Hayat ve Oda. İhtiyaçları kabul edilebilir bir düzeyde tutmalısınız yoksa sorunlar yaşayabilirsiniz. Tabii bazı ihtiyaçlar diğerlerine göre daha baskın, örneğin açlığınızı giderme oda oranını yükseltmekten daha önemlidir.
Hunger (Açlık): Mutfak bu ihtiyaç için en doğal mekan. Açlığınızı bastırmak için kendi yemeğinizi yapabileceğiniz gibi bir şeyler atıştırabilir veya pizza da ısmarlayabilirsiniz. Ama yinede ev yemeği gibisi yoktur. Yemeğinizi etkileyenler şunlar
Buzdolabınızın çeşidi. Fiyat arttıkça kalite de artar.
Yemeğinizi hazırladığınız yer. Robotla hazırlanan, elle tezgah üzerinde hazırlanandan daha doyurucu oluyor.
Yemeğinizi pişirdiğiniz araç. Mikrodalga düşük kaliteli ocaksa daha fazla kaliteli yemekler pişirmenizi sağlar (not: Yalnız ocakta yangın çıkma ihtimali vardır)
Son olarak siminizi yemek pişirme yeteneği. Daha fazla yetenek, daha besleyici yemekler!
Comfort (Rahatlık): Simleriniz de herkes gibi rahatlarına düşkünler. Ama rahatlık oyunda sizi fazla uğraştırmayacaktır. Çünkü genelde rahatlık durumuzu başka bir şey yaparken de kolayca yükseltebilirsiniz (TV seyrederken, yemek yerken, ...). Önemli olan oturduğunuz yerin kalitesi.
Hygiene (Temizlik): Siminizin temizlik durumu. Gün boyunca sürekli azalır. Altınızı ıslatma gibi özel (!) durumlarda oldukça fazla azalır. Çözüm tabii ki yıkanmaktan geçer. Diş fırçalamak ve el yıkamak da az miktarda artırır.
Bladder (Tuvalet): Doğal olarak tuvalet ihtiyacını gösterir. Tamamen kırmızı olursa siminiz altına kaçırır. Yemeklerden ve kahveden sonra daha hızlı düşer.
Energy (Enerji): İki yolla artırılabilir: Uyku ve kahve. En iyi çözüm tabii ki uykudur ama kısa süre için kahve de kullanabilirsiniz. Tamamen kırmızı olduğunda eğer hala yatmamışsanız zavallı siminiz bayılır ve olduğu yerde uyumaya başlar. Bu pek çok açıdan kötü bir durum. Birincisi yeteri kadar enerji alamazsınız. İkincisi rahatlık durumunuz uyandığınızda sıfır olur.
Fun (Eğlence): Siminizin sıkılmamasını sağlamanız gerekiyor. bunu yapmanın pek çok yolu var. TV seyrederek yada bilgisayar oynayarak artırabilirsiniz. Piyano çalarak veya resim yaparak yeteneğinizi artırırken de eğlenceniz artar. Ya da arkadaşlarınızla dans ederek aynı zamanda sosyal durumunuzun da artmasını sağlayabilirsiniz.
Social (Sosyal): Simleriniz sosyal yaratıklar olduklarından arkadaşlara ihtiyaç duyarlar. Bir başkasıyla yaptığınız her tür şey sosyal durumunuzu artırır (olumlu olmak şartıyla). Günde en az bir kez arkadaşlarla buluşmak size iyi bir sosyal durum sağlar.
Room (Oda): Bulunduğunuz odanın durumuyla yani dekorasyonuyla ilgilidir. Oda puanınızı artırmanızın yolları ileride detaylı bir şekilde anlatılacak.
Daha sonra yeni bir aile oluşturma kısmına girdiğinizde her bireyinizin karakterini belirleyen özellikler göreceksiniz. Siz en fazla 25 puan dağıtabiliyorsunuz. Sonuçta oluşturacağınız karakter sizin oyun boyunca yapacağınız işleri etkileyecektir. Şimdi bu özellikleri ve ne işe yaradıklarını belirleyelim.
Neat (Titiz, tertipli): Buraya ne kadar fazla puan verirseniz siminiz o kadar titiz olacaktır. Bunun oyununuzdaki etkisi ise şöyle olur: Titiz simler yemek yendikten sonra masadaki kirli tabakları yıkama eğilimindedirler. Aynı zamanda uyandıktan sonra yataklarını düzeltirler ve tuvaletten sonra ellerini yıkarlar. Kısacası evi derli toplu tutarlar. Dağınık simlerse tam aksine bulaşıkları ortada bırakırlar, çöpün dolmasını umursamazlar, ellerini yıkamazlar.
0-2 : Tam bir dağınık sim örneği.
3-7 : Ortalama bir sim. Genelde bulaşık yıkamak ve çöpü atmak gibi işleri halledebilir.
8-10 : Temizlik delisi bir sim isteyenlere.
Outgoing (Canayakın): Çok puan vermeniz sıcakkanlı bir sim oluşturmanızı sağlar. Sıcak kanlı simler daha kolay arkadaş edinebilirler. Genelde üst seviye ilişkilerden (sarılmak ve öpüşmek gibi) hoşlanırlar ve daha az geri çevirirler. Canayakın simlerin sosyal ihtiyaçları diğerlerine göre daha çabuk düşer. Az vermeniz sonucunda soğuk bir siminiz olur. Soğuk simlerin de sosyal hayatları vardır ama daha az.
0-2 : Soğuk ve çekingen bir sim. Arkadaşlıktan kurmaktan pek hoşlanmazlar ve zor arkadaş olurlar.
3-7 : Biraz daha ılıman bir sim. Çekingen simler kadar dışarıda kalmasa da yine de muhabbetlere biraz geç girer.
8-10 : Canayakın ve sıcakkanlı bir sim. Arkadaşlık kurmayı çok sever ve sosyal hayatı hareketli olur.
Active (Hareketli): Çok puan vermeniz kıpır kıpır ve yerinde duramayan bir simle sonuçlanır. Hareketli simler enerji isteyen aktiviteleri daha çok severler (yüzme, dans gibi). Tam tersi olan tembel simler içinse rahat bir koltuğa kurulup TV seyretmek gibisi yoktur. Aynı zamanda tembel simlerin rahatlık (Comfort) durumları daha çabuk düşer.
0-2 : Tam bir tembel. Rahat bir koltuk ve bir TV bu simi eğlendirmeye yeter.
3-7 : Çok hareketli olmasa da bütün gün koltukta oturanlardan da değildir.
8-10 : Enerjik ve yerinde duramayan bir sim. Her tür hareketli aktiviteden hoşlanırlar.
Playful (Şen, neşeli): Neşeli simler oyunlardan (Bilgisayar, bilardo...) ve şakalardan daha çok hoşlanırlar. Ciddi simler ise tam bir kitap kurdu olurlar. Gazete ve kitap en çok hoşlandıkları şeylerdir.
0-2 : Büyük bir ciddiyetle etrafta gezinen ve kitap okumaktan çok hoşlanan simler için ideal
3-7 : Oyunlardan ve şakalardan hoşlanırlar fakat kendilerini fazla kaptırmazlar.
8-10 : Şakalardan ve her tür oyundan kesinlikle hoşlanır.
Nice (Kibar, iyihuylu): Doğal olarak kibar simler sosyal ilişkilerinde daha başarılı olurlar. Tersi ise tam bir aksi sim. Sonuç bir baş belası olabilir.
0-2 : Aksi ve sinirli bir sim örneği. Sosyal ilişkilerinde yalnız bırakmaya gelmez.
3-7 : Çok aksi davranışları olmayan ılımlı bir grup.
8-10 : Tam bir iyi niyet timsali. İnsan böle arkadaşları olmasını hep ister.
Siminizin kişiliğini oluştururken kullanacağınız 25 puan var. Bu puanı istediğiniz gibi dağıtabilirsiniz ve hepsini dağıtmak zorunda da değilsiniz. Siminizin karakterini oluştururken dikkatli olun çünkü bu onun hayatındaki her şeyi ciddi bir biçimde etkiliyor.